fridaakaferide

-Love me, leave me!

Tredje trimestern

Kategori:

Var och gjorde glukosbelastningen idag, och det var inte så illa som jag hade trott. Man fick dricka en väldigt söt lemonad-liknande dricka och sen sitta och vänta i två timmar. Två stick i fingret senare fick jag beskedet att jag inte har graviditetsdiabetes. Så det var ju bra haha. Allt annat såg också bra ut och bebisen hjärtslag galopperade fint :) Kommer träffa barnmorskan lite oftare nu mot slutet, tror det blir ungefär var tredje/varannan vecka. Känns bra, och det känns som att tiden går fortare och fortare nu faktiskt. Är redan inne i tredje trimestern, 79 dagar kvar till BF nu ^^. Japp, jag räknar defintivt ner dagarna haha. 
 
Julafton nästa vecka! Har en hel del julklappar kvar som ska inhandlas, lite stressad över det. Tanken var ju att vi skulle köpa massa julklappar när vi var i Malmö, men efter både IKEA och en "barnbutik" var jag ganska slutkörd så det blev inte en jättelång runda på Emporia innan vi satte oss och käkade. Supermysig dag i alla fall. Får nog ta en runda till stan nästa vecka, och hoppas att vi hittar allt vi ska. 
 
25 arbetspass kvar innan jag går på mammaledighet :D Wohoo, ska bli så skönt. Jag trivs ju på jobbet, men det börjar bli slitsamt särskilt då jag sover dåligt. Hade jag inte varit så trött hade jag gärna jobbat lite längre, men som det ser ut nu gör jag mitt sista pass den 27/1 sen är jag hemma i minst 1 år. Därefter får vi se hur vi gör, har snackat lite om att vara hemma 50% vardera  några månader därefter och sedan att Riffe är hemma typ 3 månader heltid innan det är dags för förskola. Oj vad långt fram i tiden det känns haha, men ja.. Vi får se =)
 
Ska till frissan imorgon, det var alldeles för länge sedan. Ska klippa mig och slinga håret är tanken. Hoppas det blir bra :)
 
Nu ska jag mysa lite med Rebel innan det är läggdags. Ha det fint! Kram
 
ILYRIF
Kommentera inlägget här: