fridaakaferide

-Love me, leave me!

Vecka 27 :)

Kategori:

Är smått uttråkad denna fredagskväll, känns som att minuterna sniglar sig fram till att Riffe slutar jobba. Det finns inget jag är sugen på att göra, eller njaa.. Hade kunnat tänka mig en tupplur men det tillåter jag mig icke eftersom jag då kommer ha ett helvete med att somna ikväll --> inte kul imorgon när jag ska upp vid 06 (jobbet). Så ja, jag ligger här i soffan med Rebel.
 
Har ena handen på magen så fort jag har möjlighet eftersom det är sjukt mysigt att känna hennes sparkar. De blir starkare och starkare men gör inte ont. Ibland känns det lite obehagligt när hon gör kullerbyttor och har sig, men det är lätt att stå ut :) Klagar definitivt inte! Jag trivs faktiskt väldigt mycket med att vara gravid. Trots illamående, kräkningar (nej, det har fortfarande inte slutat), ryggont och dålig sömn. Jag gillar min kropp mer nu och jag är väldigt kär i den lilla plutten som ligger i magen redan. Jag inbillar mig inte att det kommer vara en dans på rosor hela vägen och inte heller sen när hon är ute, men jag är så nöjd och glad med hur livet blivit. Hahah, kommer väl skratta åt mig själv om några månader när magen håller på att sprängas eller om ännu lite längre då jag inte fått någon bra nattsömn på ett bra tag. Då får det bli så :P
 
Nästa vecka ska vi på föräldrautbildning på MVC, det ska bli intressant. Vet inte riktigt vad man kommer gå igenom, men det blir nog bra. Sen ska vi ta en heldag till Malmö också, förmodligen på onsdag. Där blir det IKEA (missade lite saker sist), en bebisaffär och sen julklappshandel! Ser fram emot det, behöver göra lite roliga saker då och då för att få tiden att gå. Det blir lite som delmål och belöning i ett, och efter Malmö är nästa sak jul och nyår. Därefter är det tillväxtultraljud i mitten på januari. Sen får vi se, kanske planerar in nåt mer, annars är det väl tanken på att snart sluta jobba som kommer hålla mitt humör uppe ;)
 
Trevlig helg!
 
ILYRIF
 
Kommentera inlägget här: