fridaakaferide

-Love me, leave me!

Längesen

Kategori:

Så fort tiden har gått, trodde faktiskt inte att det var så längesen jag skrev här nu. Gillar ju att ha skrivit då och då för att om några år kunna gå tillbaka och läsa, det är ganska kul och lite som att föra dagbok om än inte riktigt lika privat så klart haha. 
 
Sist jag skrev var Elise 4 månader. Nu är hon 14. Hon går jättefort, har börjat försöka prata och säger några ord, hon är tuff och gråter inte så lätt, hon älskar att dansa och har världens skönaste moves, hon pussas och kramas mycket. Fåglar, katter och andra djur vi ser ute är jättespännande, hon tycker fortfarande att bilåkning är ganska jobbigt och efter mamma&pappa så är mormor favoriten för hon är roligast i världen som alltid busar och har nya leksaker... Det är så jävla fantastiskt att få vara mamma, att få se henne växa upp. Wow vilken tur vi haft <3
 
Jag har börjat jobba igen, har jobbat 50% sedan i april. Det går bra men ibland är det tufft att vara ifrån Elise, och att gå upp på morgonen och se henne sova kvar sött i sängen.. Då vill man bara krypa tillbaka och lägga sig. Men, det går bra! Ofta är det roligt på jobbet, jag har fått flera nya kollegor och de är riktigt härliga människor så det gör det lättare och tiden går fortfarare när man kan skämta och prata skit med varandra.
 
Nästa söndag åker vi till Rhodos. Det blir bara jag, Riffe & Elise. Det ska bli så mysigt att åka iväg, och jag hoppas att vi kommer få flera soliga, härliga dagar vid poolen och havet. Elise kommer säkert köra slut på oss båda med allt badande och bus, men förhoppningsvis kan jag och Riffe hänga på balkongen på kvällen och bara njuta av att vara på semester. Vi har bokat ett jättefint hotell med All inclusive av ren bekvämlighet, då jag tänker att det kommer vara så skönt att kunna gå och hämta dricka och äta när man vill. Ska bli skitkul! Hoppas resan går bra bara, ingen aning om vad Elise kommer tycka om att flyga. Förhoppningsvis tycker hon det är spännande, och så hoppas jag att hon inte får ont eller så av trycket (det får jag nämligen). Håll tummarna för oss!
 
 
Kram!
Kommentera inlägget här: